zaterdag 26 juni 2010

Kleurencirkel Zonnesteen oranje


Serie 2 van de kleurencirkel is klaar, het is een lichtoranje tint, ook wel zonnesteen genoemd, alleen heb ik barnsteen en tourmalijn gebruikt. Exact dezelfde verhoudingen als de eerste serie, alleen heb ik vooraf 40 ml. zonnesteen oranje gemaakt door 38 barnsteen met 2 ml. tourmalijn te mengen. Ik denk dat ik beter voor citriengeel ipv. barnsteen geel had kunnen kiezen om een wat feller oranje te krijgen, ik maak eerst de kleurencirkel af en bekijk dan in het geheel of het klopt. Ik zit er in elk geval niet ver vanaf.



Tegelijkertijd spoelde ik een ´restverflapje´ uit, die een paar dagen op het aanrecht heeft gestaan. Dit is een huistuinenkeuken katoentje, niks bijzonders, die ik heel strak als wrong had opgewonden. Deze heb ik eerst in een restantje tourmalijn geduwd (letterlijk), en vervolgens een restje oranjerood uit de soda/tijd/warmte-experiment overheen gegooid en aangelengd met soda/zout oplossing. Weekje laten staan. Door het strakke opdraaien, heeft de verf het binnenste niet bereikt, door het spoelen werd het nog lichtroze. Een mooie lap in de categorie ´spoel nooit je restjes verf weg´.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hallo Nienke,

Wat een ijver. En mooi dat ze zijn!!!

Groet,Ineke