vrijdag 21 januari 2011

Pasteltinten


Kun je ook pasteltinten verven zoals in deze foto, kreeg ik als vraag.

Pasteltinten is een vak apart, veel water, weinig verf zoveel is duidelijk. Maar ja hoe krijg je met weinig verf nog tekening, of meerdere kleuren in de stof.
Hier heb ik 6 potten gevuld met veel soda/zout oplossing, en weinig, aangelengde verf in meerdere kleuren in het raam staan:


3 uurtjes op de verwarming en spoelen maar, leverde dit resultaat op:




Ik vind ze nog wat bleekjes, het zijn dan ook maar enkele druppels verf per lap.

En het allermooiste vond ik degene die er niet als pastel uit kwam (natuurlijk, dat ben ik):



Nu ga ik nog eens pastel proberen met een natte lap op plastic, inkwasten met aangelengde verf. Maar morgen eerst een workshop plantaardig wolverven!

8 opmerkingen:

Klaske zei

Ik moet bekennen dat ik de onderste ook het mooiste vind! Veel plezier morgen!

Janny de Roo zei

Dat heeft ook mijn voorkeur...!

Tonny zei

Wat een schitterende kleuren, Nienke. Echt heel mooi. Ik wou dat ik dat kon. Jij bent echt zo goed in verven!!

marjolijn zei

Wow, wat een prachtige lap!! Ja, wel de onderste natuurlijk.

Marion zei

Schitterend.

Dea zei

De onderste is mijn favoriet maar de andere lapjes vind ik ook erg mooi!

Suus zei

Toch goed gelukt de pastelkleuren, maar de onderste heeft een erg mooie tekening.

christina zei

soms zijn pasteltinten juist nodig om meer expressie in een quilt te krijgen. En ik houd niet van al te veel kleuren in 1 stof, dus vind ik de onderste niet echt geweldig qua kleurcombinatie. Maar die pastels dus wel.