dinsdag 27 september 2011

Meer solo-exposities in Val d´Argent

Ik laat hier nog maar wat namen vallen van exposities die we zagen en die zo de moeite waard waren:

Alicia Merrett
Bekend van de abstracte kleurrijke plattegronden. In haar werk is o.a. door mij geverfde stof gebruikt. De kleuren spatten bijna van de muur af. We hebben 2 uur voor haar ´wacht´ gehouden zodat ze zelf ook even rond kon kijken. Dat was een bijzondere ervaring, want bijna iedereen spreekt je aan achter zo´n tafel, ook al weten ze dat je iemand anders bent. Zo gezellig!



Ook de solo-expositie van haar vriendin, Marlene Cohen in dezelfde kerk was prachtig. Zij is doof geworden en de grote quilt met de verwarde letters die je in het midden ziet, is het keerpunt in haar quiltcarriere waarop deze ingrijpende gebeurtenis plaatsvond. Als je dan alles op een rijtje ziet, ben je wel even stil. Een vrouw met onverwoestbare engelse humor trouwens, geweldig.


Verder vond ik de quiltexpositie van Hilde van Schaardenburg erg mooi. Een serie bestond uit quilts gemaakt van/met/geinspireerd door borduurwerken die haar moeder gemaakt heeft. Ontroerend, en prachtig uitgevoerd.


In de hal bij Katie en Sue (zie vorige post)´hing´ nog een derde artquiltster, Elisabeth Nacenta de la Croix. In alle eenvoud, toont zich de meester.



Morgen meer over nog vier bijzondere exposities.

6 opmerkingen:

Ineke zei

Aha, je bent ook al hofleverancier van geverfde stoffen. Zie je wel dat je veel te bescheiden bent.

Aart zei

Wat een mooie werken, misschien moet ik volgend jaar........
http://quiltaart.blogspot.com

vilterietje zei

supermooi en heel bijzonder!:)
wat me opvalt is de echt hoge kwaliteit van de quilts.

mia zei

Hoi Nienke, wat heb jij een leuke en inspirerende dagen in Val gehad, leuk om alles te lezen. Mooie foto's (natuurlijk) en veel informatie.
gr.mia

Suus zei

Leuk zeg om de foto`s te zien, prachtige werkstukken overigens. Je maakt me wel lekker om volgend jaar ook te gaan.

Hannie de Beer zei

Ik heb even mijn ogen uitgekeken! Wat een schitterend werk hing daar!
Je komt denk ik tijd te kort om alle prachtige werkstukken te zien,en ook nog onthouden van wie het was? Je hebt er een prachtige "wandeling" van gemaakt voor ons thuisblijvers!