woensdag 24 april 2013

Werk van Colette: Ik ben zoals ik ben




“Ik ben zoals ik ben” , wat alles zegt over deze vrouw, haar eigenzinnige kleding, hairstyle, make-up, niet bepaald 12 in een dozijn. Zij straalt een eigen zelfbewuste identiteit uit. Een extravagante vrouw die wil leven zonder restricties. Zoals ook Colette die tot de eerste generatie transgender vrouwen behoort. In de documentaire I am a woman now, vertelt Colette zelf hoe ze terugkijkt op haar leven: "Voor mij geen ´had ik maar…´. Ik moet eerlijk zeggen, ik had geen ander leven willen hebben."

Ook dit werk is te zien tijdens Expo Veldhoven.

7 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Ja, ze was heel bijzonder! Wie niet naar de tentoonstelling gaat, kan van jou verhalen en foto's genieten!

Unknown zei

Ik verheug me erop alle doeken in het echt te zien in Veldhoven.

Unknown zei

Ik kom de vrijdag kijken!!!! Gr Ellen

Marrie-jette zei

Het werk is werkelijk prachtig!Het kleur gebruik is zo bijzonder.Je zou toch nooit paars of groen lijken zo vreemd in een gezicht maar het is zo natuurlijk!
Jammer dat ik op vakantie ben....

Janny de Roo zei

Precies zoals ze was...! Heb haar een aantal keren mee mogen maken en spreken. Zie haar nog zitten op de Kunstmarkt in Meppel, waar ze iedere belangstellende te woord stond....Geweldig mens !

els zei

Alweer zo 'n prachtig werk. Zie er zo naar uit om ze in het echt te zien. Wat besteedt je er toch veel werk aan Nienke. Alvast bedankt.

Beth zei

I am really enjoying these posts about Colette's work and her writing. Very interesting work and woman.