woensdag 8 mei 2013

Nog drie exposities...

Voorafgaand aan Expo Veldhoven, was ik op woensdag ook nog bij de opening van de tentoonstelling Artquilts in Nederland. En kon ik mijn eigen 'Vogeloog' in één beeld met Colette's voorjaarszon vangen:


Het is een hele fraaie tentoonstelling geworden, behorend bij dit boek:
 

De tentoonstelling is in prachtig gebouw midden op de markt in Gouda en nog tot 20 mei te bezoeken, aanrader, ook om te zien hoeveel variëteit er is op het gebied van Art Quilts.

Op donderdagavond hadden we nog de kans om naar de avondopenstelling van het Bredas museum te gaan en genoten daar van de European Art Quilt VII expositie. Echt de moeite waard maar inmiddels afgelopen:


Tot slot, op zaterdagavond, bezochten we in Veldhoven zelf nog een galerie met de textielkunst expositie GROW - a batik experience. Klein maar superfijn,
 
Dit werk van Rita Trefois was ik echt helemaal weg van:
 
 
Rita Trefois bleek een boek geschreven en uitgegeven in eigen beheer te hebben, 'Fascinerend Batik' met haar werk en met instructies, helemaal geweldig. Ik kocht het bij de expositie maar het is ook via deze link te koop:
 
 
 
En links ligt nog een andere aankoop: het nieuwe boek Kleur op stof van Sandra van Velzen en Janine Wetzels van Mijn-eigen.nl. Ik kocht het op de eerste dag van de Expo en moest het echt wegleggen tot een later moment anders was ik er direct aan begonnen. Vol tips en trucs om stof te bewerken met kleur. Hopelijk krijgen we een lange warme zomer! 

4 opmerkingen:

Beth zei

Sounds like so much fun. Wish I could have been in the Netherlands this past week - so many things to see!!!

Hannie de Beer zei

Inderdaad een mooie tentoonstelling in Gouda, leuk om eigen werk te zien ook in het boek! De tt Grow vond ik ook zeer de moeite waard. Wat was er veel moois dat weekend!

marjolijn zei

Was wel erg druk voor je! Maar hopelijk nu weer met genoeg inspiratie thuis! Rita Trefois maakt inderdaad prachtig werk.

Dea zei

Dat was echt een heel druk programma voor jou afgelopen! Mooie boeken, nu weet ik waar die boekenbonnen voor kan gebruike.