dinsdag 23 juli 2013

Rijg shibori

Die paalshibori is wel leuk maar ook ontzettend saai, want je zet die buizen in een emmer verf en dan moet je vier uur wachten minimaal. Dus ondertussen maar wat rijgsteekjes gezet. Ik was nog steeds benieuwd of het plooiwerk wat we bij AQGO van Margriet leerden eerder dit jaar ook leuke verfeffecten gaf:


 
In een laagje verf in een lage bak:

 
leverde dit op:
voorkant:

 achterkant:

 
Mooi maar voor al het werk, niet heel erg bijzonder.
Misschien had ik het er andersom in moeten leggen. Nieuwe poging.

Een tweede rijgwerkje in vormen, leverde 4 uur later dit pakketje op:

 
 
Het werd al donker inderdaad ;-) Nachtje overgestaan:



Geen indigo al lijkt het bijna zo, het is de Drimarene-K blauw die iets helderder is dan de Procion MX blauw. En heeeel krachtig! Dit is gewoon 20 ml. 10% voor een FQ. De eerste in 4 ml. 10% opl. voor een FQ. Er komt nog meer!


9 opmerkingen:

ellen zei

ik zie het, je bent van de straat.
de laatste is wel erg mooi
maar het voor werk......
er zijn leukere manieren om mooie lappen te krijgen.

Marrie-jette zei

Ik vind dit erg leuk.Ook om te doen!Heb er zelf 2 dekbed hoezen van gemaakt,zo mooi.

Hannie de Beer zei

Dit is het betere werk! Schitterend effect,het houd je inderdaad van de straat!

Jo Huijsman zei

Tjeetje, wat ben jij productief de laatste dagen en wat wordt het allemaal mooi!

Marrie-jette zei

Misschien moet je de bovenste lap niet in de verf laten liggen maar er wat verf opspuiten.Heb ik ook gedaan en het werd er veel mooier van.

Ineke zei

Lijkt me een goed idee van Marrie-jette. En wat een moed met dit weer.

Marloes zei

Supergaaf resultaat van je rijgwerk! Bij mij ligt het shibori boek klaar. Voor binnenkort.

Beth zei

Wow. That last piece was wonderful! I love those colors!!!

marjolijn zei

vooral die laatste.... kwijl. Hier heb je wel eer van je werk!