dinsdag 2 september 2014

Veel te bekijken deze maand

Via het cursusprogramma van DIY Textile school werd ik attent gemaakt op een bijzondere theatervoorstelling, Knitting Peace, 18 en 19 oktober in Den Haag, en van 22-26 oktober in Den Bosch:



De workshop 'Breien als beeldende kunst' op 19 oktober lijkt me ook geweldig maar helaas heb ik andere verplichtingen.

En 7 september opent er in Nagele in de Noord-Oost Polder een geweldige vilt/textielkunst expositie, Sculptural Felt International, tot 23 november (en van 18 januari tot 12 april in Museum de Kantfabriek in Horst)


Op diezelfde datum start onder de noemer 'Voor de draad er mee' een grote quilt- en textielexpositie in Museum De Oude Wolden in Bellingwolde. Zes Duikvluchtgroepen, samen bijna zestig leden, uit verschillende delen van Nederland presenteren hun recente vrije textielwerk en themaquilts.


En dan hebben we natuurlijk nog vanaf donderdag de Algemene Tentoonstelling van het Quiltersgilde in Arnhem, en vanaf 18 september Patchwork Europe in de Elzas (dit jaar een jubileum editie met een 20 jaar prijswinnende quilts overzichtstentoonstelling).
Ik denk zomaar dat deze maand weer te weinig dagen heeft naar mijn zin maar gelukkig komen er nog andere maanden.

5 opmerkingen:

marjolijn zei

En niet te vergeten de Twentse Welle met EAQ VIII. Heerlijk zoveel inspiratie. Nu nog op zoek naar tijd.

Hannie de Beer zei

Lijkt me zeer bijzonder, die dansvoorstelling! Ook de andere zijn beslist de moeite waard. In elk geval kan ik er enkele van bekijken, te beginnen bij Arnhem, en ook de duikvluchters ga ik zien. Vanzelf komt de rest ook nog!

Beth zei

There is so much to do in your small country and very little here in my big state!! You are fortunate indeed.

Jo Huijsman zei

Heerlijk al die prachtige tentoonstellingen, moeilijk om een keuze te maken. Ik heb mij opgegeven voor het symposium in de Twentse Welle, bijna een thuis wedstrijd.

José zei

Die dansvoorstelling lijkt me fantastisch. Jammer dat die al geweest is. De Duikvlucht in Bellingwolde kan ik van harte aanbevelen. Mooi.